آسانسورهای مغناطیسی
 
مهندسی برق قدرت(Power electric engineering)
مهندس مهدی زاهدی کارشناس برق قدرت - شبکه های تولید - انتقال و توزیع
 
 

سیستم آسانسور “LSM” با حذف بسیاری از تجهیزات آسانسورهای موجود از قبیل:

  • وزنه های تعادل
  • فریم وزنه تعادل
  • ریلهای وزنه تعادل
  • سیم بکسل ها
  • تجهیزات نگهدارنده سیم بکسل ها
  • فلکه های چدنی و قرقره ها
  • موتورخانه و .....

توانسته بسیار کارآمدتر و با برخورداری از سرعت سریع با ضریب ایمنی مطمئن و سازگاری با محیط زیست و شرایط مطلوبتر به بهره برداری برسد.

سیستم آسانسور”LSM” قابلیت و توانایی حمل بارهای سنگین و محموله های نظامی و مخصوصا" مهمات را به میزان 20.000 کیلوگرم دارد.
به دلیل همین قابلیت ها و ویژگی ها سیستم آسانسور “SLM” می تواند برای دنیای تجارت آسانسور پدیده ای جدید، جالب و جذاب باشد.

  • تکنولوژی اسانسور “LSM”:
     

در سیستم آسانسور “LSM” ریلهای راهنما و تجهیزات متصله، بر روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم “CPM” Permanent- Magnet نقش استاتور موتور را ایفا می کنند.
با اتصال جریان برق به استاتور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می شود. کابین آسانسور که در این سیستم متحرک نقش روتور را اجراء می کند، با توجه به ساختار درونی اش، میدان مغناطیسی بوجود آمده را در نقاطی قطع و با القای جریان برق بوسیله سیم پیچ های استاتور، سیم پیچ های تعبیه شده بر روی روتور(کابین آسانسور LSM ) باردار شده و کابین به حرکت در می آید.
یک سیستم مجهز وهوشمند کنترل شتاب و سرعت و توقف در مقصد و حرکت را به عهده دارد ضمن اینکه این سیستم از ایمنی فوق العاده مطمئنی برخوردار می باشد.
هنگام صدور فرمان توقف و فعال شدن سیستم ترمز در یک بستر نرم افزاری پیچیده و با کمترین احتمال خطا و یا ارتعاش و تکان، آسانسور بدون کوچکترین لرزش و ارتعاش قابل تشخیص متوقف می شود.

در واقع با رسیدن کابین آسانسور مغناطیسی (LSM) به مقصد مورد نظر با استفاده از ترمز مغناطیسی در محل قفل می شود.

  • مزایای آسانسورهای مغناطیسی ”LSM” 
     

سیستم آسانسورمغناطیسی “LSM” بدون نیاز به سیم بکسل و وزنه تعادل و بسیاری اجزای دیگر در درون چاه آسانسور با هر ارتفاعی قادر به حرکت می باشد.
سرعت آسانسورمغناطیسی “LSM” با حداکثر ظرفیت اسمی حدود 20mps می باشد.
سبک بودن آسانسورمغناطیسی “LSM” عامل مهمی در افزایش سرعت این آسانسور گردیده است.
حذف لنت ترمز در این آسانسور نیز یکی دیگر از مزایای آن می باشد.
سیستم ایمنی آسانسور مغناطیسی“LSM” با وجود برخورداری از سیستم "ضد برخورد" و سیستم های پیچیده کنترلی از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است.
در واقع آسانسورمغناطیسی “LSM” یک آسانسور %100 صنعتی مطمئن می باشد.

پروژه “AWE” نیروی دریایی آمریکا ثابت کرد که آسانسورهای “LSM” می تواند به عنوان یک آسانسور حمل و نقل عمودی و در آینده نزدیک حمل ونقل افقی در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.
بوسیله آسانسور “LSM” می توان سنگین ترین بارها، حتی کامیونهای بزرگ با محموله را جابجا کرد. این سیستم می تواند برای پارکینگ خودروها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
آسانسور “LSM” برخلاف دیگر آسانسورها فضای بسیار کمتری را اشغال نموده و به همین جهت می شود از آن در محیط های مسکونی و تجاری به عنوان آسانسور مسافربری نیز استفاده کرد.

  • نکته قابل توجه در این اسانسور، بررسی کارشناسان روی حرکت افقی آن می باشد، که با اتتفاده از سیستم های سوئیچینگ شرایطی را بوجود آورند که به طور همزمان بتوان آسانسور را در شرایط عمودی و افقی بکار گرفت، ضمن اینکه تحقیقات در مورد بهبود نیروی محرکه این آسانسور همچنان ادامه دارد.

هم اکنون انتقال مهمات سنگین در نیروی دریایی توسط این آسانسورها انجام می شود، و شاید در آینده نزدیک شاهد حضور این سیستم در پروژه های مسکونی و تجاری باشیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:آسانسور, :: 11:21 :: توسط : مهندس مهدی زاهدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید.موضوعات این سایت در مورد شبکه های تولید - انتقال وتوزیع است منتظرنظرات شماهستیم و آماده پاسخ گویی سوالات شماعزیزان هستیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی برق قدرت(Engineeri Electrical power) و آدرس m-zahedi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 224006
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید